:: NEuroNS THougHT::: [ watch ]

Wednesday 20 February 2013

[ watch ]

mood : sedih :(
i've been wearing watches since i was kid . everyone too rite ?
but , umi teaches me takpayah pakai jam kartun . macam budakbudak katanya .
but , that time aku memang budak budak puun

jam mickey mouse, minnie mouse , ben10 kee , segala kartun disneyland lahh
semua pun aku tak pernah pakai .

and my friends looked weird at my watch that i was wearing . jam besi . 
yelahh , baru darjah dua kot . dah pakai jam macam orang besa punya . haha , nevermind
i like it so, i wear it . umi told me to wear at my right wrist . dapat pahala wehh 
until now pun orang pelik kenapa aku pakai jam tangan kanan . whatever~

budak budak kan . adatla, jam rosak , beli baru . rosak beli baru .
kantoi 10 hengget . haha . memang suka pun . cantik pun cantik . boleh tukar-tukar bila dah bosan .

so now , i've grown up . pandai dah jaga barang . masa form 2 , mak belikan jam . mahal sehh .
tapi takla sampai beratuss . jam besi kesukaan aku . warna biru . 
sayang gila kat jam tu . aku jaga elok-elok . nak pakai pun sayang . haha .sampai form5 aku jaga .
 so, jam tu dah tiga tahun dengan aku . aku rasa boleh kena air jam tu , tapi tetap buka . takuutt .

once upon a time , (cehhh) aku pun try la kenakan jam tu kat air , and dia okay jee . alhamdulillah . siap tukar bateri lagi . yelaa , sebelum ni mana pernah tukar bateri jam . selalu cepat je rosakk

form3 , time tu rasanya kitorang satu family pergi jalan kat JALANTAR . yeah !
my fav place ever . memang lenguh la kaki enn . tiba2 ayah datang , dan huluq 3 utas jam kat kitorang .haa kau , pilih sorang satu .

yang bestnya , 3 RM20 ! wowww . gila muraahh . otw balik , kitorang singgah R&R . yang bestnya , ada ke patut kakak boleh tetinggal jam dia . aduhh . dahla jam baru . haha , lawak lawak . anyway, sorry for her . kesian~~

jam baru ni macam jam getah . warna hitam . ayah kata boleh masuk air . really awesome . macam jam sport laa . aku pun pakai lah jam ni pulak . bebudak sek pegi kata jam pmr . haha . pun bolehh .
maksudnya , aku dah ada dua jam ! yeayy . dan dua dua jenama casio .

but i always wear the black one . sebab dia macam tahan lasak sikit . yang biru pun okayy cuma sayangg punya pasal . pakai time nak pergi jalan jalan bolehlaa . since aku duk asrama kan , so jam hitam tu memang sentase lah aku pakai . for 25 hourss *hyperbola* . senang . nak basuh baju , mandi , amik wuduk . takyah susah susah nak bukak . tadelah hilang cause tetinggal kat memana . 
pelupa , actually .________.

dan once upon a time lagi sekali :) , time nak pergi mandi . time tu tengah pakai jam biru . kat sbpit . dah masuk lam shower , alamaak , lupa pula nak tanggal jam . emm , tapelah , tanggal and sangkut dekat kepala paip shower . mandii . siap siaap semuaa

daan , baru aku tersedar yang aku LUPA ambil jam tuuu . habislaahhh !
bergegas aku berlari ke toilet semulaa . ketuk shower tu . tanya orang ni , and tanya orang after aku gakk .daaaaaaaaaaan unfortunately , TAK JUMPAA . i'm really really reallyreally disappointed and sad :'( tak sangka boleh hilang . aku buat announcement , kat asrama , kat surau . semua dah buat . mungkin jodoh aku ngan jam tu hanya 3 tahun . sumpah sedih !

sampai sekarang aku sedih :'( aku berazam nak kumpul duit , beli jam yang sejibik sejibon macam tu . jam hitam tu , still ada lagi . dah dua kali tuka bateri rasanya . sampai patah-patah, calar-balar , tebelahh . haha . memang tahan lasak .

nah , gambarnyee . ni pun google . jam hitam tak jumpa lak . malas nak snap lagipuun .

ni jam yang mak bagi , tapi aku punya dalamnya warna biru :'(





  

No comments: